Afsplitsing W.S.V. Ceres

Door de afsplitsing van onze Vereniging zijn er twee verschillende entiteiten ontstaan: de ‘W.S.V. Ceres’ - de Vereniging zoals wij deze kennen – en de ‘Sociëteit Ceres’. Met het doorvoeren van deze afsplitsing zal onze geliefde Sociëteit, Villa Veluvia, binnen een aparte Vereniging staan. Hiermee wordt de continuïteit van onze Vereniging gewaarborgd, tezamen met alle kennis en historie. De afgelopen maanden heeft Senaat Penders samen met een notaris gekeken naar welke stappen er ondernomen moesten worden alvorens de afsplitsing zou kunnen worden afgerond. Zij zijn druk bezig geweest met het herzien van de statuten van onze huidige Vereniging en nieuwe statuten op te stellen voor de ‘Sociëteit Ceres’. Deze moesten hierna ook worden goedgekeurd door de Vereniging. Deze instemming heeft afgelopen 22 maart plaatsgevonden gedurende een ALV, wat ervoor heeft gezorgd dat we officieel mochten afsplitsen.