Over W.S.V. Ceres

VERENIGINGSLEVEN EN STUDEREN COMBINEREN

Als student kom je natuurlijk voor je studie naar Wageningen. Studie staat daarom voor onze vereniging hoog in het vaandel. Om ervoor te zorgen dat de leden het verenigingsleven en studie kunnen combineren, worden er verschillende activiteiten georganiseerd ter bevordering van de studie. Onze Academische commissie is hier speciaal voor opgericht. Zij organiseren in de weken voor de tentamens studie-ontbijt voor de leden, zodat zij gestimuleerd worden om op tijd te beginnen met studeren. Daarnaast is de Academische commissie bezig met het organiseren van een borrel met studieadviseurs en zijn zij bezig met het maken van een database voor samenvattingen.

DRUUT.jpg
Monarch.jpg

VERENIGINGSHUIZEN

Ceres heeft een hechte huizencultuur en op dit moment 50+ verenigingshuizen! Dit zijn mannen, vrouwen of gemengde huizen met tussen de 5 tot 18 huisgenoten. Veel van deze huizen liggen midden in het centrum en op kruipafstand van Ceres. Super gezellig om met verschillende jaren samen te wonen, diners en huisfeesten te organiseren en ook elkaar te stimuleren om te studeren.

JAARCLUBS

Als eerstejaars vorm je een jaarclub met mannen/vrouwen binnen je eigen jaar, wat al snel een hechte vriendengroep wordt. Elke jaarclub komt op de maandagavond eten en borrelen bij ons de Sociëteit. Vele jaarclubs zijn zo hecht dat ze zowel tijdens als na hun studententijd met elkaar weekendjes weg gaan en diners of reünies houden. Een groep vrienden voor de rest van je leven dus!

HUCO.jpg
Melkmeisjes.jpeg
BANDS.jpg

ZELFONTPLOOIING

Jezelf ontplooien is iets wat binnen de vereniging centraal staat. Ceres is een vereniging voor en door leden en het is ontzettend leerzaam om een van de vele commissies te doen. Vele commissies kun je deeltijd naast je studie doen, maar er zijn ook commissies waarbij je een aantal maanden voltijd aan het werk gaat op de vereniging. Voorbeelden van voltijdcommissies zijn de AID Commissie en de Almanakredactie.

GEZELSCHAPPEN

Naast jaarclubs kun je ook terecht komen bij een gezelschap. Een gezelschap is een verticaal verband waarbij elke groep een andere gewoontes heeft. Leuk hieraan is dat je naast je jaarclub ook leden leert kennen uit oudere of jongere jaarlagen. Al deze gezelschappen komen bij ons op de Sociëteit op woensdag of donderdag eten en borrelen.

ONDERVERENIGINGEN EN BANDS

Ceres bevat tevens verschillende onderverenigingen. Zo is er bijvoorbeeld de mogelijkheid om toneel te spelen of te schieten met de schiet/weerbaarheidsvereniging Transvaal. Van oorsprong is de roeivereniging Argo ook een ondervereniging van Ceres.

Ten slotte kun je bij Ceres ook je muzikale talenten kwijt! Hier op de W.S.V. Ceres zijn er enkele bands die geregeld optreden binnen en buiten Ceres. De genres van deze bands zijn verschillend van jazzmuziek tot zigeunermuziek.

Onze sponsoren